Publications écrites
Myriam Boucher, « Capturing Movement: A Videomusical Approach Sourced in the Natural Environment », in Andrew Knight-Hill (éd.), Sound and Image: Audiovisual Aesthetics and Practices, Londres, Routledge, 2020, 226-239.
Myriam Boucher et Jean Piché, « Sound/Images Relations in Videomusic », in Andrew Knight-Hill (éd.) Sound and Image: Audiovisual Aesthetics and Practices, Londres, Routledge, 2020, p. 13-29.
https://www.routledge.com/Sound-and-Image-Aesthetics-and-Practices/Knight-Hill/p/book/9780367271466
Fabrice Marandola, Myriam Boucher et Dominic Thibault (2024). Polytope XXI: Creating a polytope for the stage. Dans S. Kanach et P. Nelson (dir.), Meta-Xenakis: New perspectives on Iannis Xenakis’s life, work, and legacies, (p. 729-732). OpenBook. https://doi.org/10.11647/OBP.0390
Dominic Arsenault, Jesse Aidyn et Myriam Boucher (2024). Partitions virtuelles ludomusicales (PVL) : recherche-création vers une fusion entre musique et jeu. Revue musique en acte, 4, 15-25. – sous presse.
Jérémie Martineau, Myriam Boucher et Jimmie Leblanc (2024). Weekly Meditations : redéfinir la performance musicale à travers l’immersion. Revue musique en acte, 4, 29-40. – sous presse.
« Myriam Boucher (Canadian Electroacoustic Community, Codes d’Accès) + FOLLOWUP, interviewed by Vanessa Massera », in Taking the Temperature: Crisis, Curating, and Musical Diversity - Expanded Second Edition, edited by Brandon Farnsworth, Anna Jakobsson and Vanessa Massera, Zurich, OnCurating.org, 2021. https://www.on-curating.org/book/taking-the-temperature-crisis-curating-and-musical-diversity.html#.YDk4t5NKiL5
« Myriam Boucher (Canadian Electroacoustic Community, Code d’Accès) interviewed by Vanessa Massera », in Taking the Temperature: Crisis, Curating, and Musical Diversity, edited by Brandon Farnsworth, Anna Jakobsson and Vanessa Massera, Zurich, OnCurating.org, 2020. https://www.on-curating.org/book/taking-the-temperature-crisis-curating-and-musical-diversity.html#.X9zO8-lKjOQ